A A A

Stellingen toekomst van het toerisme

Uitgekiende marketing en promotie

 

Het DNA van Schouwen-Duiveland laat zien wat we zijn en dat voel je wanneer je over ons eiland zwerft. Onze wateren zijn internationale topnatuur. Alles hier is verbonden met het leven, met het water en de strijd tegen het water. Dit DNA dragen wij met trots uit. Belangrijk is de vraag hoe we Schouwen-Duiveland als toeristische bestemming laten zien. Richten we ons op specifieke groepen gasten of willen we een fantastisch vakantie-eiland zijn voor iedereen? Kiezen we ervoor om al het moois op Schouwen Duiveland voor het voetlicht te brengen of zetten we juist die punten die ons echt onderscheiden in de schijnwerpers? De financiële middelen voor marketing en promotie zijn beperkt. Daarom moeten we ook hier keuzes maken.  

 

 

De vraag die we hier willen bespreken is hoe we met elkaar Schouwen-Duiveland effectief kunnen promoten.

 

 

Naast uw stelling horen wij graag uw verdere ideeën en reactie. Welke onderscheidende punten van ons eiland moeten we volgens u promoten?

 

Mee praten kan door, onder de hieronder zichtbare stelling, een reactie te plaatsen in het discussievenster. 

 

 

Verwante artikelen

Deel

Reacties

  • Voor alles geldt: wie niet kiest, wordt nooit gekozen. Dus er moeten keuzes gemaakt worden. We kunnen niet alle aspecten van Schouwen-Duiveland promoten. Maak keuzes welke aspecten de beste USP's zijn en zet deze in de etalage. Dat zijn de trekkers. Daar komen de mensen op af. Als de interesse eenmaal is gewekt of mensen zijn op het eiland, dan kunnen andere aspecten van het eiland getoond/gepromoot worden. Breng goed in kaart wat de identiteit van SD is. En ga vervolgens communiceren vanuit die identiteit. Dan worden de doelgroepen die passen bij deze identiteit aangesproken. Dus bepaal niet van tevoren wie je gewenste doelgroepen zijn. Je zou zo maar de verkeerde keuzes maken. Pas je niet aan aan de gewenste doelgroepen, maar ga juist op zoek naar de doelgroepen die passen bij de eigen identiteit. Dus communiceren vanuit eigen kracht.
    23-10-2017 11:30:49
  • Ik heb het idee dat de gemeente vooral ouderen probeert te trekken naar ons eiland. Ik snap dat dit een veel makkelijkere doelgroep is, maar Schouwen-Duivenland staat nou eenmaal meer bekend onder jongeren. Vraag maar is aan jongeren in bijvoorbeeld Amsterdam of ze Schouwen-Duivenland kennen. Ze zullen waarschijnlijk nee zeggen, maar als je dan vervolgens Renesse of Burgh-Haamstede noemt kennen ze dit wel. Is het dan wel slim om veel geld te gaan besteden aan een doelgroep die minder bekend is met het eiland en ook nog sneller komt te overlijden. Dit zeg ik nu heel bot, maar Schouwen-Duivenland leidt onder een krimp van jongeren. Terwijl jongeren wel de toekomst zijn voor ons eiland. Daarom is mijn mening om als eiland ons weer meer te gaan richten op jongeren en dan bedoel ik jongeren buiten de gemeente, maar ook binnen de gemeente.
    19-10-2017 23:35:52
  • Het is van het grootste belang dat we de USP's van het eiland promoten. Een goede marketingaanpak is dan ook noodzakelijk. Alle betrokkenen bij de recreatie moeten daaraan deelnemen.
    2-10-2017 14:05:17
U moet registreren/ingelogd zijn om te reageren
duivenland
2212